'23 oktober 2015

23 oktober 2015 - Thuis, Nederland

We zijn weer thuis en alweer twee dagen, maar ik wil jullie toch het laatste deel  van onze trip nog meegeven

Vrijdag 16 oktober de rit van New Haven naar New York. Ik vond het toch wat spannend om door New York te rijden. Achteraf viel  het best mee, ondanks dat de afleverplaats in het zuiden van Manhattan lag. Het grootste deel  van het traject in groot New York lag langs de East river. Wel viel het mij op, dat naarmate je korter bij  New York kwam, de snelheidslimiet aker werd overschreden door mijn medeweggebruikers.

Auto afgeleverd zonder problemen, taxi naar het hotel genomen, hotel  was in Brooklyn. Koffers gedumped, naar de metro gewandeld, 250 meter van het hotel, en teruggereisd naar Manhattan en wel  naar Ground Zero, de plek waar de Twin Towers eens stonden en nu het nieuwe World  Trade Center, oftewel, de Freedom Tower. Een plek, altijd druk bezocht en de twee monumenten met daarop de namen van alle omgekomenen, maakt zeker wel indruk. De rest van de middag war rondgelopen om de gehele sfeer van New York op je te laten inwerken.

De volgende ochtend in Manhattan een driedaagse hopon/hopoff buskaart gekocht, de beste manier om Manhattan en een deel van Brooklyn te verkennen. Start is in de buurt van Times Square, met een downtown en een uptown variant, een Brooklyn trip en een avondtrip. Verder is een  bezoek aan een aantal attracties inbegrepen. Zo hebben we USS Intripid bezocht, vliegdekschip met , zee luchtvaart en ruimtevaart museum met ondermeer de Enterprise shuttle. En boottocht gemaakt langs Ellis Island (aankomst emigranten in het verleden) en het vrijheidsbeeld en ook pier 3 Brooklyn, waar ik van november 1965 tot november 1966 elke twee weken vijf dagen afgemeerd lag  om te laden voor de Bermuda’s. Ook een aparte gewaarwording, Elly heeft dat trouwens ook twee   maanden meegemaakt.

Een bezoek aan het Metropolitan Museum of Art, het Rijksmuseum is er een kleintje bij, het Museum van De City Of New York, De avondrit door Manhattan, bovenop de dubbeldekker, 3 graden Celcius, anderhalf uur, maar zeker de moeite waard. Struinen over 5th Avenue, vooral het deel tussen de 50e en 59e straat, alle modemerken, El  kon haar geluk niet met alleen maar kijken. Gekocht is er niets.

Eten in Chinatown, kijken op Times Square, lopen door Central Park, als ik dit zo terug lees denk ik, dat alles in slechts drie dagen, Ja.

En toen was het 20 oktober en stond op onze tickets dat wij terug moesten naar huis.

Dat betekende, taxi naar La Guardia, eerst vlucht naar Philadelphia, vandaar naar Amsterdam met American Airlines. Niets bijzonders zij het dan dat, ouwe meuk, ze niet eens individuele schermpjes hadden, maar monitors tegen het plafond. Kan niet meer anno 2015.

Op Schiphol kwamen wij bijna allemaal aan, behoudens de koffer van Elly. Altijd  als dat gebeurt weer een aparte gewaarwording. Je staat te wachten bij de band, de koffer van de een komt wel, de ander niet. Het aantal wachtenden neemt af  totdat je nog alleen staat en dan realiseert, ik moet het maar weer gaan aangeven. Hebben we gedaan en het resultaat was dat de koffer ’s avonds om 23:00 uur netjes thuis werd afgeleverd.

Lieve mensen, dit was onze reisblog. Ik hoop, dat jullie ondanks alle typ c.q. stijlfouten dit toch als een prettig leesgebeuren hebben ervaren, want dat zou mij er toe nopen om inde toekomst nog zo iets te gaan doen.

Dit stuk is gewrocht in Word op mijn PC, gaat toch makkelijker dan op IPad.

Lectori Saluti

1. Mars:
    Peter, El,

Iedere keer weer genoten van jullie update en elke keer ook weer blij te lezen dat jullie zo genoten. Dat wist ik natuurlijk al omdat we bijna elke dag Facetimeden :-) We vonden het fantastisch de dagen in New Orleans met jullie doorgebract te hebben en ik heb genoten van de paar dagen die jullie met mij in Dayton door brachten. Verder ben ik blij dat de hele reis met wat kleine issues eigenlijk probleemloos verlopen is. Misschien is een (bluetooth) keyboard een oplossing om het typen op de iPad comfortabeler en voutloozer te maken? Ja, die was expres! Liefs! M&M&M&Katie
  2. Peter Prins:
    23 oktober 2015
    Marcel bedankt voor deze reactie. Misschien volgende reisblog op iPad Pro?
  3. Mar en Wenda:
    23 oktober 2015
    Hoe zat het nou met dubbel verslag ??????
  4. Peter Prins:
    24 oktober 2015
    Ik was op11/10/15 begonnen met een verhaaltje op mijn iPhone, omdat ik met iPad geen internetverbinding had, maar grotere tekst intikken op iPhone is een crime, vandaar opgehouden en later op iPad verder gegaan