8 oktober 2015

8 oktober 2015 - Shelburne, Vermont, Verenigde Staten

Burlington, 8 oktober 2015,

We hebben besloten om de trip naar Acadia National parc op Desert  Island in Maine te schrappen. Het is heen en weer 700 km en dat voor het bekijken van een park, waarbij we er al meerdere hebben gezien, leek ons wat te. Daarmee veranderde ons reisschema, ook in de  tijd en besloten wij gisteren om nog maar een dag in Burlington te blijven. Ik heb inmiddels een video bijgevoegd van onze trip door de Adirondack Parc, ik hoop dat het voor uw allen goed te zien is, ik heb hem wel moeten comprimeren. Laat even weten of het wordt gezien.
Gisteren zijn we wat cultureel bezig geweest. Na een bezoek aan een laundry service, we hebben niet genoeg schone kleding voor de gehele reis, nebben wij een maritiem museum bezocht. ( Het blijft in het bloed zitten). In dit gebied heeft het nogal tekeer gegaanzo,n 150 jaar geleden, fransen tegen engelsen, amerikanen erbij, de oorspronkelijke bewoners de indianen deden ook mee, de oorlog werd ook te water gevoerd en dat was voldoende om daarvoor een museum in te richten. Ons waardeoordeel: 6+, maar wij zijn cultuurbarbaren, s’Middages een soort van boerderij bezocht; Shelburne  Farms, een nonprofit organisatie, die zich ook bezig houdt met educatieve ondersteuning aan de jeugd, houdt zomercamps heeft 135 melkkoeien, waarvan Cheddar kaas wordt gemaakt. Niet leuk doen, ik bedoel de melk. De koeien moeten er wel voor lopen, de weide waarin zij mogen lopen is ongeveer 600 ha. Ons bezoek werd begeleid,een vrouwelijke waterval, ik kom ze wel eens meer tegen, vertelde er alles over, is echt anderhalf uur bezig geweest, chapeau. De toenmalige eigenaren waren gelieerd aan de Vanderbilts, dus qua dollartjes zat het wel OK. Zij bouwden eind 19 e eeuw ook een zomerhuisje op hun stukje grond, ik doe er geen fotos bij maar kijk even op de site. Zomerhuisje, koeienstallen, kaasmakerij, kijk even op http://www.shelburnefarms.org
Ons motel, Days Inn in Shelburne, prettig verblijf, vandaar drie nachten.
Morgen door de White mountain park naar Conway en wel gedeeltelijk over de Kamcamagus  scenic highway een 34mijl lange weg, waar de mooiste herftskleuren van heel New England ieder jaar weer worden getoond, voor de dyhards: http://www.kamcamagushighway.com
Daarna, nog geen vastomlijnd plan. Gij hoort van ons, chiao.

Oh, zoek even onze huidige locatoe op. Het eerste getal  is NB, tweede is WL en daar precies ligt het tabletje ,wat ik morgenochtend moet innemen, goed he zo nauwkeurig.

1. Mar en Wenda:
    9 oktober 2015
    Film is goed te bekijken (Windows 10), even rekenen:
    250 km in 3 minuten= 5000 km per uur = vette bekeuring...
    (grapje...)
  2. Yv:
    9 oktober 2015
    Goed te zien die herfstkleuren. Mooi gezicht!!